Se pot fer el Camí de Cavalls en bici?

 
 

Tenint en compte que des d’es principi sa normativa autoritza el trànsit exclusiu a peu, cavall i bici, sembla que sa resposta és positiva. Però, com veurem, no tot és tant senzill.

Si bé fa uns anys el que impedia anar per el C.C. eren sa propietat privada i sa vegetació, ara ses coses han canviat. Es Consell Insular se n’ha fet càrrec, negociant i expropiant es trams privats, fitant-lo i mantenint-lo net. Aquest procés no ha acabat, encara hi ha parts sense senyalitzar i falten molts portells per fer, però ja sabem es traçat quin serà. En resum, des d’es punt de vista de sa BTT (bici de muntanya), estem molt millor del que estàvem, però hi ha algunes ombres que intentaré explicar aquí.

  1. Trams "negociats". Hi ha bastants trams que no passen per allà on hem passat sempre, que hi ha camí fet, si no que donen sa volta per llocs bastant pitjors, perillosos inclús. Imagín que es motiu és que sa negociació amb sa propietat va posar-se complicada i se va optar per sa zona marítima o obrir un pas nou, camp a través. Es resultat és que són trams tant difícils que sa gent simplement els ignora i va per on sempre. Lògicament sa propietat té dret a queixar-se: perquè vas per aquí si hi ha es C.C. més avall?
  2. Trams tipus "pista negra". Si xerram de visitants (atractiu turístic), qui se suposa que ha de fer es C.C. en bici? Molta gent contacta amb jo per Internet, se baixa rutes GPS que he penjat i intenta fer-lo. Són majoria es que se sorprenen de sa duresa des C.C. fins es punt d’abandonar sa sortida. Només es més entrenats i amb bicis de nivell mig-alt el poden disfrutar. Per tant, com s’ha de promocionar? No se pot vendre es C.C. com altres camins existent a sa Península, que si bé tenen desnivells molt més alts, tenen poca dificultat i perillositat. Està clar que hi ha alguns trams de nivell fàcil, però molts altres són de nivell altament exigent. Estic xerrant de desnivells superiors as 30%, amb costers plens de pedres soltes, acantilats, escalons de metre, síquies profundes que tallen es camí de repent … Hi ha un públic per aquests reptes, però és minoritari. Sa majoria de gent diu que "s’esperava una altra cosa".
  3. Senyalització. Actualment, se limita a aquests postes amb una ferradura que van indicant es traçat. Personalment m’agraden molt. Llàstima que hi ha mal educats que s’enduen sa ferradura de record. Però crec que s’hauria de senyalitzar millor indicant sa dificultat i perillositat amb un codi de colors internacional com fa www.imba.com.es, distàncies … Pot ser està previst, però el C.C. ja està registrant un bon trànsit de gent que va "a les fosques" en aquest sentit. Tampoc estaria de més posar cartells amb sa normativa des C.C., ja que sa majoria de gent la desconeix.

Seria interessant comptar amb s’opinió d’altres usuaris a peu i a cavall. Concretament, hi ha molts trams per es quals mai no he vist un cavall ni rastre de que n’hi hagi passat cap (i es cavalls van deixant rastre orgànic per allà on passen). Que no hi passin cavalls per es Camí de Cavalls dóna que pensar.

Bones rutes.

Advertisements

Quant a tiagobtt

Creating computer software since 1987.
Aquesta entrada ha esta publicada en Articles publicats a premsa. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s