Ibis Mojo: un míssil amb mides d’enduro

Fa estona que no tenia oportunitat de provar una bici diferent. Ahir me van telefonar de Velos Joan que havien muntat una Ibis Mojo per demo i me la van oferir provar. Aquí hi ha es resultat de ses proves.
 
Ibis és una marca de culte a USA, quasi desconeguda per aquí. Fabriquen poc i artesanalment. Si pensaves que tenir una Yeti era ser exclusiu, tenir una Ibis és ser molt més exclusiu. I com sòl ser habitual, exlusivitat debuda a una alta qualitat, excel·lents dissenys i un cost no apte per a qualsevol. Sa web de Ibis, que per cert està molt ben feta, té un apartat que t’ajuda a configurar es pocs models que tenen.
 

Es muntatge que han fet a Velos Joan seria es típic per un quadre com aquest. A destacar es sistema SRAM XX de dos plats i 10 pinyons, es frens Fórmula i ses rodes Crank Brothers. No he pesat sa bici, però rondarà es 10-11 Kg. Clar que amb sa meva pija semi-pija ha guanyat 300 grs de cop.

Carbono, Carbono i més Carbono

. Tot es quadre és d’aquest material. Com que és un quadre de proves ja té alguna rascada i algun impacte que ha fet saltar sa capa de resina. Açò me fa pensar que pot ser es millor color seria es negre que disimularia aquestes marques molt més es es blau, verd, blanc o taronja proposats.

No he tingut oportunitat de provar-la molt ja que es capvespre és curt i ses primeres estones han estat per ses fotos i regular ses moltes opcions de forquilla i amortiguador. Acostumat a ses tres posicions de sa meva Scott Genius amb control as manillar, aquest Fox Float RP23 té 6 posicions que no són fàcils de tocar en marxa i lien un poc. As final he optat per sa més blana i només canviar obert/tancat. Tancat és es ProPedal, que realment no tanca però bloqueja de forma inteligent. No és 100% efectiu, però està molt lograt, ja que vogant a tope per asfalt, amb sa forqulla Fox Talas plegada a 110 mm, sa contaminació de pedaleig és mínima.

Sa bici és molt ràpida

, tant per bon com per mal camí. No sé si serà es pes, sa geometria o es ProPedal. Lo cert, és que fots pedalada i arranca com un cohet.

Per components ses meves impressions han estat:

Es canvi SRAM XX de dos plats i deu pinyons ja és tot un canvi per acostumar-se. D’entrada he notat a faltar, i molt, es meus plats ovalats Rotor. També se me feia raro anar per pista costa a munt amb plat gros. Lo cert és que hauré emprat es dos plats un 50% cada un. No he arribat a emprar ses cominacions extremes ni per dalt ni per baix. A veure si demà puc pujar algo prou empinat i vos dic si preferesc es meu estimat plat petit o què. Es canvi va fi, però m’esperava que hi anés més. De fet plat mig i pinyó petit, sa cadena frega. Pot ser faltava regular-ho, però no tenia temps ni ganes de fitorar.

 

Sa forquilla Fox Talas RLC 110-130-150mm amb eje passant de 15mm va molt bé. És més linial que sa meva 140, però m’ha agradat sa seva resposta. Tal vegada sa meva quan torni des taller a Portugal vagi igual de fina.

S’amortiguador Fox Float RP23 no l’he acabat d’entendre. Massa regulacions i posicions. Sa Genius ho té molt lograt i és difícil de superar. Clar que es sistema automàtic de Fox funciona bé, t’oblides de tocar palanques i va sol.

Ses rodes Crank Brothers amb es seus radis característics fam molta renou, com ses Fulcrum que vaig provar aquest estiu. Arriba a molestar. M’hagués agradat provar sa bici amb unes Mavic de gama alta, que són tan fines.

Es frens Formula, amb maneta de carbono, ara no sé es model, però crec que són tope de gama, frenen molt, progressiu, en sec, lo que vulguis.

Ses cobertes Kenda Navegal devant i Hutchinson Cobra darrere, tubeless, of course, s’han portat millor de lo que pensava. Ses Navegal s’agafen as camí com un moix panxa amunt. I ses Cobra (jo vaig agafar mania a Hutchinson as principi de dur tubeless) són mol rodadores, encara que trepen bé, en sec. En banyat deuen ser bastant dolentes.

Ses sensacions generals de sa bici:

Com ja vaig dir de sa Yeti 575 que vaig provar s’estiu passat, sa Ibis Mojo és una cabra. Puja per tot amb molta facilitat. Aquí no crec que sigui només una qüestió de pes, sa geometria és molt trepadora. Però a diferència de sa Yeti, baixa molt millor. Jo que soc un "cagat" en baixades tècniques, veia com es escalons que amb sa meva me fan passar por amb aquesta baixava molt més confiat. No vol dir que hagi lograt baixar alguns trams de Cales Coves que no crec que arribi a fer mai, però trams que baix amb sa Genius passant algo de por, amb aquesta els he baixat com si fossin molt menys empinats.

A s’hora de pujar per pista en bon estat (camí des cotxos de Cales Coves), se nota es seu poc pes. Per fer una volta sencera as circuït (pujar/baixar), tot i que era sa primera vegada amb aquesta bici, he fet un des meus millors temps. I sa part que ha tingut a veure ha estat sa de pujada, que he anat molt més ràpit que amb sa Genius: qüestió de pes. Eficiència de pedaleig també, però no hi ha tanta diferència. Si haguès tingut es plats ovalats Rotor, encara haguès rebaixat molt més es crono.

Conclusió.

No sé es preu exacte de sa Ibis Mojo que he provat, però deu passar des milió de ses antigues pessetes. Açò és molta pasta. Pot ser amb un muntatge més auster, aquest maravellós quadre quedaria en un preu car però similar a una Yeti. També assusta es carbono, tant sensible a cops i impactes, al menys a sa part estètica. Hauria de provar-ho més per dir si voldria aquesta bici amb SRAM XX o amb es meu conegut sistema de tres plats, ja sigui SRAM X9 o Shimano XT. Però està clar, rodar amb ella és un gustàs i un privilegi. Després d’un capvespre rodant amb una Ibis Mojo ja no veuràs igual ni sa teva ni ses altres bicis que puguis pagar.

 

Quant a tiagobtt

Creating computer software since 1987.
Aquesta entrada ha esta publicada en Sin categoría. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

