Ajudant a sa gent que vol venir a fer BTT a Menorca

ask-question

Cada any m’escriu un grapat de persones que vol informació per venir a fer es Camí de Cavalls o voltar amb sa bici per s’Illa. Suposo que si aquest blog estigués més viu, serien més els que s’animarien a preguntar 🙂

Quin perfil té aquesta gent? Un sòl o un petit grup. En general volen muntar-se’ho ells i no pagar a cap empresa de serveis i generalment tampoc allotjament. Tot i que lis dono adreces d’empreses, quasi cap les contracte.

D’on solen ser? Principalment catalans. Però també n’hi ha hagut russos o italians.

Tots volen fer bici? No. Alguns són gent de caminar, però que em demanen informació igual.

Porten bici o la lloguen? La majoria porta la seva bici i ve per Ciutadella en barco. Els que la lloguen em demanen a on i lis dono les tres o quatre empreses que conec.

Acaben venint? Suposo que la majoria sí, ja solen tenir dates per es viatge. A tots els hi demano que en contestin dient com els hi ha anat i més o menys la meitat ho fan.

Arribes a conèixer-los en persona? Alguna vegada. Aquest any encara no he coincidit amb cap.

Hi ha algun famós? Potser ho són i jo no ho sé 🙂 Fa quatre anys en Santi Millán em va escriure i crec que va ser es primer contacte amb fer BTT a Menorca que va tenir. Em va contestar explicant sa seva experiència i que un company nostre (en Martín, como no!) l’havia trobat fent un parxe i l’havia ajudat. Quedi clar que aquesta vegada no era en Martín si no en Santi es que havia punxat.

Es van contents? Pel que sembla sí. A pesar de que me dedico a fer-lis por explicant que es Camí no és cap passeig, tots pensen que no n’hi ha per tant fins que s’hi troben. I després ho reconeixen.OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Són gent d’alforges? Sa majoria sí. Tot i que lis dic que seran un problema, ells ho proven igual. Amb no voler pagar hotel ni transfers, han de dur-ho tot a sobre.

Lis recomanes venir en determinades dates? Sí. A tots els hi dic que si poden triar, ho faixin dins maig-juny o setembre-octubre, però molts no tenen aquesta opció. I clar, passen molta calor.

Per acabar, us deixo ses impressions d’un company que acaba de fer es Camí en solitari, amb calma i alforges, aquesta segona quinzena d’agost. Ell es defineix com un BTTero de sortides amb ets amics i una bici només suspensió davant.

Hola de nou Tiago,

T’escric un cop més, aquesta vegada encara des de Menorca havent completat ja la ruta sencera del camí de cavalls. L’experiència ha estat dura a trossos, però estupenda!!

Seguint les teves recomanacions vaig començar pel sud, i la veritat que potser és la part que més m’ha sorprès, ja que en sentir que era la part “fàcil” de la ruta pensava que seria un “paseíllo”, però tot i no tenir gaire desnivell a trossos se’m va fer bastant dura pel tipus de terreny.

El nord també va ser mooolt dur, però potser ja anava mentalitzat en què la bici estaria més estona sobre meu que no pas jo sobre la bici!!
Les pujades es van fer llargues, i els trams amb sorra encara més, però per sort no en son molts.
Vaig anar amb alforges (uns 10kg inclòs tenda, roba, 4 eines, menjar) i en el tram del nord vaig arribar a portar repartits, a més a més, fins a 5 litres d’aigua!
En la 1a etapa ja se’m va trencar una alforja, que vaig poder reparar provisionalment amb brides i cordill (després es tornarien a trencar per altres llocs, 2 i 3 vegades). També vaig punxar les 2 rodes alhora, per trepitjar on no tocava…les càmeres van quedar irrecuperables i vaig treure més de 20 punxes de cada coberta!! (Provant d’agafar un camí privat per tornar a Es xoriguer a dormir, recomanat per uns socorristes a qui vaig preguntar. Això de la propietat privada a Menorca es una tocada de collons, tot i que entenc que si no la gent es colaria per tot arreu. Encara que els camins apareguin al GPS tard o d’hora trobes una porta tancada o algú que et fa donar mitja volta).

Però tot i aquest començament la resta ha anat molt bé.
He estat 8 dies en completar-la. Amb calma, agafant-me algun mig dia de descans, per solucionar temes tècnics (càmeres noves, alforges noves a Maó, etc…) o simplement parant-me als llocs on em venia de gust parar.

En definitiva, la ruta m’ha agradat molt. És exigent tècnicament i requereix esforç, no només de cames, i té una varietat de paisatges i terrenys que la fan molt entretinguda. Passes moments de tot tipus durant el camí; fàcils, difícils,descansats, esgotadors…i gràcies a aquesta varietat, i per les ganes, no se m’ha fet pesada.
I Menorca m’ha agradat molt, només espero poder tornar en una altra temporada fora de ple agost! Les platges del sud són una passada, llàstima que massificades … Potser per això crec que prefereixo el nord. Almenys s’estava més tranquil!

Gràcies una vegada més pel track que vas penjar i pels teus consells, m’han estat molt útils.

Salut!

 

Quant a tiagobtt

Creating computer software since 1987.
Aquesta entrada ha esta publicada en Sin categoría. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

