No he desaparegut, estic a un bootcamp de programació!

2015-01-30 18.42.21Alguns ja ho sabíeu: després donar-li moltes voltes, vaig animar-me a donar un gir al meu perfil professional. No us avorriré aquí amb detalls tècnics, només dir que vull canviar un 80% de la meva manera de treballar que fins ara ha estat molt enfocada a aplicacions per Windows. Ara toca donar més pes a Internet. O sigui, que me’n vaig anar a Internet, com el pato Willix .

He d’agrair a la meva família i els companys de feina que van saber comprendre lo important que era per jo fer aquest curs. Si tots ells no m’haguessin empès, no seria aquí. Una cosa que em feia por era que tot aquí és en anglès: les classes, les converses amb els professors e inclús amb els companys. Jo no tinc cap problema per llegir i escriure en anglès (de fet, estic portant un aquest blog com a pràctica), però una altra cosa és xerrar-lo.

Vaig trobar aquesta gent, http://www.ironhack.com que te donen un curs molt intensiu de 8 setmanes, molt focalitzat i pràctic. Els professors són professionals reconeguts que deixen la seva feina uns dies per a ensenyar-te com la fan. Poca teoria, molta pràctica. Per cada tema, que sol ser d’una setmana, tenim un professor diferent.

2015-01-12 11.28.37Ell lloc allà on fem les classes és molt inspirador: El MOB de Barcelona. Açò és un coworking! A Menorca en tenim de molt ben muntats, però la falta de gent que els faixi servir fa que no siguin tan atractius com aquest. Aquí està ple de gent treballant o creant com diuen ells. La gran majoria tenen ordenadors Apple Mac Book.  Arribem a ser unes 60 persones o més, tots ficats amb el seu Mac o llibreta o pissarra, o clapant tot es matí al sofà, o fent sessions de fotos, o imprimint en 3D, o comprant i venent bitcoins, o fent presentacions per a 40 persones, o fent sessions de coaching, o fent cerveses … tot unes 18 hores al dia. 2015-01-15 19.13.11I també el cap de setmana.

Aqui no hi ha horaris. Amb els codis per obrir les portes que ens donen podem entrar a qualsevol hora de qualsevol dia.

No hi ha parets. Al costat nostre tenim, separats només per una estanteria, un grup d’unes 5 o 6 persones tots amb iMacs de 24″ que estan programant no sé què per ulleres de realitat virtual. L’idioma que se sent xerrar entre la gent d’altres grups també és l’anglès.

2015-01-12 14.14.05Noltros estem al soterrani del MOB, per lo que solec dir que en passaré 8 setmanes estudiant dins un soterrani. Normalment arribo a les 8:30 i no surt fins passades les 21:00. Dinam en una horeta o més i seguim. Tenim una cuina dues neveres i dos microones. Tots duen el dinar. També hi ha racons amb butaques i sofà per a fer una siesta que t’inspiri noves idees. Jo encara no he fet servir el sofà, però fa ganes després de dinar …

2015-01-12 11.16.10El MOB té un bar i lo primer que en vaig trobar en arribar va ser aquest estoc de Voll Damm. Açò me va animar. Aquí serà un bon lloc per treballar, vaig pensar.

2015-02-01 21.57.28Per a dormir, estic al pis que tinc llogat per a la meva filla que estudia tercer d’un grau de Moda, per lo que no m’he desconnectat del tot de la família. Encara que l’idea és no tornar a Menorca fins passades les 8 setmanes. Per anar i venir, m’he comprat una bici plegable d’alumini amb sis marxes del Carrefour. No podia estar tants dies sense vogar! Amb lo que m’estalviaré de metro en pagaré la mitat de la bici. Després la faré servir per tenir a l’oficina.

Si les setmanes em passen volant (ja en duem tres), els cap de setmana encara més. Entre manteniment del pis, comprar menjar, fer “deures” i dur un poc al dia la meva feina de sempre, no donen prou les 48 hores.

2015-01-12 16.22.07Els companys són molt variats. El nostre grup som 13 alumnes, 1 professor per setmana i dos TA (teacher assistant). Cada setmana ve un professor diferent. Tenim: dos britànics (que me costa entendre-los) que se passen es dia fent-se bromes i bevent cafè, un TA sudafricà que no se li entén una merda, una canadenca, un colombià, una veneçolana, un alemany, un lituà, un català, una catalana, un canari, un valencià, un gallec, un TA català i jo, que per cert, sóc el més vell i m’he deixat barba.

2015-01-22 18.57.13Un parell de dies per setmana ve un expert i ens fa una conferència. Lo més interessant és conèixer al conferenciant. Són gent en general molt jove (de fet, costa veure algú amb més de 30 anys per aquí), però amb uns contactes i una trajectòria impressionants. La majoria ja ha creat la seva empresa o va per la segona. Alguns han treballat a Silicon Valley i viatgen sovint.

2015-01-16 18.27.45Cada divendres “la casa invita” i tenim ronda de cerveses. Després de tota la setmana de dur treball, és un moment mol agradable compartir una birra amb mestres i companys.

2015-01-12 14.19.41I fins aquí han donat aquestes tres setmanes. Encara n’hi falten cinc. Cada vegada seran més dures, hem de preparar un projecte de final de curs, defensar-lo davant un jurat (en anglès tot) i els tres millors ho presentaran en directe per Internet i bastant públic assistent. Encara estic pensant quin projecte faré. Aquest és es meu ordenador, és un dels pocs que no és Apple.

Quant a tiagobtt

Creating computer software since 1987.
Aquesta entrada ha esta publicada en Sin categoría. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

2 respostes a No he desaparegut, estic a un bootcamp de programació!

  1. yazalpizar ha dit:

    Impresionante Tiago! Que tal ha ido? Seguro que muy bien! Nos estamos planteando hacer la Cavalls Non Stop…a ver si nos vemos! un abrazo!

Deixa un comentari

